Brezplačna poštnina za naročila nad 50€

Več informacij o izdelkih in telefonsko naročanje: LJ: 031 643 542 │ MB: 070 929 910

Roberteka

VADBA V NARAVI

Petje ptic, tek in šum gozda – odličen recept za začetek dneva

Verjetno lahko dan danes skoraj vsi občutimo, da živimo v času, ko je tempo življenja res hiter. Včasih celo tako hiter, da mu preprosto ne moremo več slediti. Naši dnevi so zapolnjeni s službenimi obveznostmi, naš »prosti čas« pa je natrpan z obveznostmi doma, pričakovanji družine in prijateljev. Nekaj časa, ki nam ga ostane, morda radi preživimo v družbi najdražjih ali pa se odločimo za prebiranje najljubše knjige oz. ogled filma. Tako se nam lahko kaj hitro zgodi, da v tem hitrem tempu življenja pozabimo na vadbo, ki je tako zelo pomembna za naše zdravje. 

Vadba v naravi in številne prednosti, ki jih prinaša

Vadba. Beseda, ki marsikoga v mislih popelje v fitnes ali na tekalno stezo. Morda se spomnimo tudi funkcionalne vadbe, ki jo navadno izvajamo v skupini. Mnogorat te misli spremlja tudi neprijetna kepa v želodcu, rekoč »ah, spet moram migat«.

Redkeje pa pomislimo na vadbo v naravi, ki je prijetna, sproščujoča, predvsem pa je lahko zelo drugačna od vsega, kar nam lahko ponujajo zaprti prostori.  Drevesa,​ ​gozdovi, naravna podlaga in petje ptic, namesto glasne glasbe v fitnesu, pomagajo ljudem k boljšemu počutju, spodbujajo k aktivnejšemu življenjskemu slogu in blažijo simptome stresa.

Že sama vadba – pa naj gre za kardio vadbo, funkcionalno vadbo ali drug tip vadbe – na telo in um deluje pozitivno in pomirjujoče. Kardio vadba sprošča endorfine, izboljšuje fizično in duševno zdravje ter pomaga pri boljšem spanju.

Vadba v naravi gibanju dodaja še številne druge prednosti

Vadba v naravi izboljša mentalno zdravje

Študije kažejo na to, da vadba v naravi izboljša samozavest in razpoloženje ter zmanjša anksiozne motnje in depresijo. Teh odzivov ne povzročajo le fiziološki učinki kardio vadbe, ali funkcionalne vadbe. S primerjavo različnih okolij vadbe so študije pokazale, da redna uporaba gozdov ali parkov za telesno vadbo zmanjša tveganje za slabo duševno zdravje, medtem ko v nenaravnih okoljih, kot so telovadnice, takšnega vzorca niso našli.

Jutrainja vadba v naravi zmanjšuje stres

Dokazano je tudi, da bivanje v naravnem svetu ali njegovi bližini zmanjšuje stres in povečuje dobro počutje, ne glede na to, ali telovadite ali ne. Preprost pogled na drevesa, rastline in grmičevje na delovnem mestu lahko poveča dobro počutje zaposlenih, enak pogled skozi bolnišnično okno pa lahko skrajša čas okrevanja. Kombinacija narave in vadbe je torej odličen način za ublažitev stresa. Tudi, če vam tek ali funkcionalna vadba nista pri srcu, se lahko morda odločite za jutranji sprehod po bližnjem gozdu ali v bližini jezera.

Vadba na prostem zvišuje raven vitamina D v telesu

Seveda je biti zunaj na soncu med vadbo odličen način za povečanje količine vitamina D. Vitamin D krepi vaš imunski sistem, pomaga v boju proti depresiji, spodbuja rast kosti in preprečuje osteoporozo. Gre za izjemno pomemben vitamin, katerega raven v telesu je velikokrat prezrta.

Vadba v naravi nikoli ni dolgočasna

Funkcionalna vadba v skupini, kardio vadba na tekaškem traku ali jutranja telovadba brez naprav v domačem fitnes kaj hitro postane monotona. Vadba v naravi je nekaj povsem nasprotnega. Je pravi odganjalec dolgega časa. Med vadbo v naravi lahko opazujemo živali, raziskujemo drevesa in druge rastline, če pa si jeseni radi privoščimo še jesenske dobrote, se lahko preizkusimo v iskanju jurčkov ali lisičk.

Ali narava pozitivno vpliva na prekomerne ravni stresa in kako?

Velikokrat lahko slišimo, da hoja v naravi človeka sprosti, nas vleče iz stanja zamišljenosti. Bivanje v naravi ali celo opazovanje prizorov narave zmanjšuje jezo, strah in stres ter povečuje prijetne občutke. Izpostavljenost naravi ne izboljša le čustvenega počutja, temveč prispeva k dobremu fizičnemu počutju, zmanjšanju krvnega tlaka, srčnega utripa, mišične napetosti in nastajanju stresnih hormonov. Po mnenju znanstvenikov, kot sta raziskovalca javnega zdravja Stamatakis in Mitchell, lahko celo zmanjša smrtnost.

Raziskave razkrivajo, da lahko okolje poveča ali zmanjša naš stres, kar posledično vpliva na naše telo. To, kar vidite, slišite, doživljate v vsakem trenutku, ne spremeni le vašega razpoloženja, temveč tudi delovanje vašega živčnega, endokrinega in imunskega sistema. Stres zaradi neprijetnega okolja lahko povzroči občutek tesnobe, žalosti ali nemoči. To posledično zviša vaš krvni tlak, srčni utrip in mišično napetost ter zavira vaš imunski sistem. Okolje, v katerem se počutite prijetno, pa lahko spremeni situacijo.

Omeniti velja tudi, da nam narava pomaga pri soočanju z bolečino. Ker smo genetsko programirani, da nas drevesa, rastline, voda in drugi naravni elementi prevzamejo, nas prevzamejo prizori narave in odvrnejo od naše bolečine in nelagodja.

s

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labo.

V vaši košarici trenutno ni izdelkov.